Prijava | Registracija | Košarica (0)
  • Balkan: od geografije do fantazije

    Knjiga kojom se želi demontirati tvrdokorne predodžbe i otvoriti neki drugi smjer u razumijevanju Balkana i našeg mjesta na njemu

Sva jutra ovoga svijeta

naslov izdanja

Pascal Quignard Sva jutra ovoga svijeta

Sva jutra ovoga svijeta roman je u kojemu se isprepleću sudbine dvojice glazbenika iz 17. stoljeća - gotovo nepoznatog Sainte Colombea i njegovog slavnog učenika Marina Maraisa (1656-1728). Nakon smrti supruge, Sainte Colombe se povlači od svijeta i posvećuje glazbi u kojoj su i čežnja i utjeha, i žudnja i smirenje, glazbi koja je razgovor s onostranim. Pripovjedačko umijeće autora blisko je onome Sainte Colombea, on umije "oponašati sve boje ljudskoga glasa: od uzdaha mlade žene, do jecaja starijeg čovjeka, od ratničkog pokliča Henrika od Navarre do lakog disanja djeteta koje pažljivo crta, od neskladnog hropota koje pokatkad izmami užitak do gotovo nijeme ozbiljnosti čovjeka koji je utonuo u molitvu".

Pascal Quignard rođen je 1948. u Verneuil-sur-Avre u Normandiji. Završio je studij filozofije u Nanterru. Od 1969. urednik u izdavačkoj kući Gallimard, potom član izdavačkog odbora. Od 1994. posvetio se isključivo književnom radu. Publici postaje poznat po romanima Salon u Wurtembergu, Stubišta Chamborda i Sva jutra ovoga svijeta, prema kojem je Alain Corneau 1991. snimio istoimeni film. Za roman Terasa u Rimu dobio je Veliku nagradu za roman Francuske Akademije 2000, a za Lutajuće sjene Nagradu Goncourt 2002. Ostala djela: romani, pripovijetke - Carus, Tisove tablice Apronenie Avitie, Poduka iz glazbe, Albucius, Granica, Ime na vrhu jezika, Tajni život; eseji i studije - osam svezaka Malih rasprava, Seks i strava, Spekulativna retorika itd.

Oblikovanje: Mileusnić+Serdarević

Meki uvez

Iz domaćih kritika:

Sva jutra ovoga svijeta opsesivnu temu osame i posvećenosti umjetnosti naspram estradizacije i banaliziranja kao prirodnih posljedica prenaglašeno javnog života, obrađuje vinjetskim portretiranjem dvojice glazbenika iz 17. stoljeća: nepoznatog majstora Saintea Colombea i njegovog učenika Marina Maraisa, najpoznatijeg predstavnika francuske škole svirača viole s prijelaza 17. u 18. stoljeće.

Dario Grgić, Kultura T-portal

Poetičnost i misaonost ovdje se isprepliću s običnim ljudskim nemirima i žudnjama, stvarajući slike koje zadiru duboku u našu nutrinu. Quignard svojim rečenicama stvara glazbu, i književnost, i sliku u isti mah, poeziju i prozu kojoj je nemoguće odoljeti.

Tamara Horvat Kanjera, novine Slobodna Dalmacija

Osim sjajne strukture, poput kakve novobarokne partiture, koja od povijesne građe stvara iluziju vjerodostojnosti ili čak suvremenosti, osobit dojam ostavlja stalna zvučna kulisa teksta: sve prožimaju zvukovi, ne samo oni viole i glazbe, nego i života, prirode, pa čak i tišine poslije smrti.

Jadranka Pintarić, novine Jutarnji list

Pascal Quignard, jedan od ponajboljih francuskih suvremenih pripovjedača, sročio je sjajan, dirljiv roman, koji se čita u jednom dahu.

Josip Horvat, tjednik Globus


www.bibliomonde.com/auteur/pascal-quignard-42.html

www.auteurs.contemporain.info/pascal-quignard/



Prijevod:  Saša Sirovec i Zlatko Wurzberg
Broj stranica:  79
Pelago , 2004.

Autori

  • Asa Briggs
  • Caroline Lamarche
  • Cees Nooteboom
  • Isabel Fonseca
  • Italo Calvino
  • Ivan Čolović
  • John Fowles
  • Julien Gracq
  • Julien Gracq
  • Julio Cortázar
  • Katarina Luketić
  • Matthieu Ricard
  • Nenad Popović
  • Neven Jovanović
  • Pascal Quignard
  • Peter Burke
  • Robert Muchembled
  • Roland Barthes
  • Tatjana Tolstoj
  • Tove Jansson
  • Tzvetan Todorov
  • William Maxwell
  • Zygmunt Bauman
    Na vrh